مقالات

راه های افزایش طول عمر سیم و کابل

1.یک رویکرد مؤثر را انتخاب کنید

در سیم کشی حتما از کابلی استفاده کنید که مناسب محیط کاری شما باشد. اندازه کابل و نوع آن هم باید مطابق با استاندارد دستگاه شما باشد. براین اساس شما باید در سیم کشی اصولی مقررات ایمنی، ظرفیت حمل بار کابل، ولتاژ آن، دمای محیط، قدرت مکانیکی و عملکرد مورد انتظار در محیط کاری را در نظر بگیرید.

همچنین پیشنهاد می کنیم به پرسنل تعمیر و نگهداری آموزش های لازم را بدهید و در بازرسی ایمنی کابل ها هم نکات گفته شده را رعایت کنید.

2.جلوگیری از آسیب

در هنگام نصب سیم و کابل حواستان باشد که کابل دچار خوردگی و چرخش نشود. این اتفاق ها به راحتی هادی سیم و کابل را تضعیف می کند. حتما کابل را طوری نصب کنید که در تنش نباشد. به حداقل شعاع خم شدن کابل توجه داشته باشید.

با تولید کننده و فروشنده سیم و کابل صحبت کنید و به توصیه های آن ها توجه کنید. مراقب باشید تا به عایق سیم آسیبی نرسد و دچار خوردگی نشود.

سیم و کابل از معرض خطراتی مثل شعله آتش دور نگه دارید. با همین چند روش ساده شما می توانید از وقوع حادثه ای جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

3. تنظیم رول کابل

به صورت دوره ای عمل کابل برگردان را انجام بدهید تا مطمئن شوید کابل در وضعیت بدی قرار نگرفته باشد و دچار آسیب نشود.

میزان تنش مناسب را رعایت کنید. به میزان بار اضافی جریان توجه داشته باشید. میزان کاهش ولتاژ را به حساب بیاورید، زیرا که اگر این موضوع در نظر گرفته نشود ممکن است منجر به خرابی ناشی از گرمای بیش از حد دستگاه و موتور شود.

4. تعمیرات

با بازرسی کابل و تعمیرات آن شما می توانید از خرابی های جبران ناپذیر جلوگیری کنید. کابل بریده شده یا خرد شده را که ممکن است ایمنی دستگاه را پایین بیاورد از دستگاه جدا کنید. همچنین شما باید کابل های سالمی در اختیار داشته باشید که در صورت بروز خرابی با کابل های از بین رفته تعویض کنید.

5. نوشتن سوابق نصب

حتما سوابق نصب مثل زمان دقیق نصب سیم های الکتریکی را یادداشت کنید. علت هر خرابی را بنویسید. همچنین دقیقا مشخص کنید که مشکلات شما معمولا در کدام ناحیه ها بیشتر رخ می دهند. ببینید در کدام قسمت ها نمی توانید علل خرابی را پیدا کنید.

نوشتن سوابق به شما کمک می کند تا قبل از وقوع خرابی با اقدامات پیش گیرانه بتوانید از خرابی های جبران ناپذیر جلوگیری کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم به طور دقیق تجزیه و تحلیل عملکرد سیم و کابل را یادداشت کنید.

هرچقدر از سیم و کابل خود بهتر مراقبت کنید طول عمر سیم و کابل هم بیشتر خواهد شد. این پنج موردی که در این مطلب گفته شد خیلی ساده می توانند به شما کمک کنند تا از این به بعد کمتر با خرابی دستگاه و سیم و کابل مواجه شوید. امیدواریم این موارد به شما کمک بکنند تا هزینه های تعمیر سیم و کابل و دستگاه های خود را کاهش بدهید.

شما هم می توانید راهکارهای مفیدی که برای افزایش طول عمر سیم و کابل می دانید برای ما بنویسید. همچنین سؤالات و پیشنهادات خود را می توانید در قسمت ارسال نظرات وارد کنید. کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.